Hier vind je wekelijks een korte oefening, die je kan doen.

Doel :

Het doel is om af en toe een moment te nemen en via de oefeningen terug te komen bij jezelf, in jouw ruimte, ’s morgens, over dag, ’s avonds, ’s nachts.

Hoe werkt het :

Ik leg kort de oefening uit en je kan al even meedoen. Daarna begin je zelf opnieuw op je favoriete muziek, op het ritme van je ademhaling of een muzieklijst die je via deze website ook terug kan vinden.

Oefening 2 : Kom terug bij jezelf – de middellijn

Zie de oefening op ons You Tube kanaal : klik hier

Oefening 1 : Breng je lichaam in beweging

1. Schuif die zetel aan de kant, zet je favoriete muziekje op en nodig stapsgewijs heel je lichaam uit,
2. Breng je aandacht naar je voeten en nodig de beweging uit, durf heel veel verschillende bewegingen te doen, voeg je kniëen toe en laat ze samen bewegen met je voeten, voeg dan je heupen en bekken toe, vervolgens je wervelkolom, schouders, ellebogen, polsen, vingers en tenslotte je hoofd. Je bent al aan het dansen!! Het hoeft niet mooi te zijn, beweeg zoals je wil, raar, traag, wild, stil, volg de bewegingen en laat je uitnodigen.
Voel je beweging en voeg je adem toe.
Als de beweging weg ebt, voel na. Voel je voeten op de grond, voel je lijf, voel de verbinding, voel je adem, ervaar de ruimte en verwelkom jezelf.
Doe dit zolang je wenst, Soms zijn 5 minuten genoeg, soms een uur.
Je bent klaar voor de dag, of na de dag om je spanning los te laten.
Je vindt ook muziek op:
spotify : nele vandezande – oefening 1 breng je lichaam in beweging. (specifiek voor deze oefening)

 Oefening 2 :